Výmena olejov

Výmena motorového oleja

Výmena oleja je často podceňovaný úkon a pritom najmä pri moderných motoroch je veľmi dôležité dbať okrem vhodnosti a kvality aj na správne vykonanú výmenu. Nie každý mechanik, či servis tento na prvý pohľad jednoduchý úkon vykoná s patričnou dôslednosťou (inými slovami so všetkým čo k tomu patrí).

Motorový olej postupne stráca svoje pôvodné vlastnosti a rýchlosť jeho opotrebovania závisí od mnohých faktorov. Na životnosť okrem zloženia vplýva aj samotný jazdný štýl vodiča, tiež spôsob používania vozidla (mesto, diaľnica) a pri dieseloch aj regenerácia DPF filtra. Niektoré motory sú vybavené systémom kontroly kvality oleja, napriek tomu je niekedy vhodné ho vymeniť skôr.

Dlhoročné skúsenosti a merania potvrdzujú nasledovné fakty. Pri bežnom používaní (striedavá prevádzka v meste a na dlhšie cesty) je syntetický olej znehodnotený najneskôr po najazdení 15 000 km, špeciálny syntetický olej s predĺženou trvanlivosťou (tzv. longlife olej) stráca svoje predpísané schopnosti najneskôr po 20 000 km. Častejšie jazdy v meste, väčší počet studených štartov-krátke trasy, či dynamickejší jazdný štýl tento interval ešte podstatne skracujú. Aj z uvedených čísel vyznievajú výrobcami predpísané intervaly 30 000 km ako reklamný nezmysel. Obzvlášť u moderných vozidiel nie je dobré stav oleja podceňovať a napriek optimistickému intervalu výmeny „longlife“, je treba toto číslo skrátiť na 15 000 max. 20 000 km.

 

Výmena oleja v automatickej prevodovke

Pokiaľ chceme docieliť, aby automatická prevodovka pracovala správne, čo najdlhšiu dobu, musíme sa o ňu aj adekvátne starať. To znamená, že musíme dodržať servisné intervaly výmeny náplne v prevodovke. Zradné na celej záležitosti je to, že prevodovka s „celoživotnou náplňou“ môže vydržať aj 250 tisíc kilometrov, ale už v polovici tejto hranice môže na sebe páchať škody, ktorým by sa včasnou výmenou oleja dalo zabrániť. Automatická prevodovka je nesmierne citlivá na čistotu olejovej náplne. Až 80% závad na automatoch vzniká z dôvodu dlhodobo znehodnotenej náplne prevodovky.

Základom výmeny  je výrobcom schválená náplň, nový olejový filter a nové tesnenie olejovej vane.  Kontrola stavu oleja by mala prebiehať každých 30tisíc kilometrov, úplne prvá výmena oleja by sa mala uskutočniť do 100tisíc kilometrov a tie následné každých 60tisíc kilometrov pri štandardnej záťaži, alebo každých 30tisíc pri záťaži zvýšenej. Životnosť automatickej prevodovky predĺžite pravidelnou starostlivosťou, čím v konečnom dôsledku ušetríte nemalé peňažné prostriedky na jej opravu.

 

Kontakt

MAU Trade s.r.o.
Kvačany 514, 03223
Slovensko

E-mail: maucentrum@gmail.com
Mobil: +421 905 171 234

ISUZU-Urban.sk

Pin It on Pinterest

Share This