Motory, spojky a výfuky
Výmena rozvodov, opravy a servis motorov
Porucha rozvodov môže mať pre motor auta naozaj fatálne následky. Motory súčasných áut sú čoraz komplikovanejšie, ale prirodzene sa zvyšuje aj ich spoľahlivosť. Počas jazdy si nikto neuvedomuje, že napríklad pri otáčkach 3000 za minútu sa každý ventil 1500-krát otvorí a zatvorí. Kým prejdeme približne 100 kilometrov, rozvodový mechanizmus sa otočí 90-tisíc krát. Je prirodzené, že sa po čase kladky i remeň opotrebujú. V súčasných motoroch často rozvodový remeň poháňa navyše aj vodné čerpadlo a v naftových motoroch a v mnohých prípadoch aj vysokotlakové čerpadlo paliva.
Obávanú poruchu, roztrhnutie ozubeného remeňa, nič dopredu neavizuje. Žiadna zvýšená hlučnosť, ani nepravidelný chod motora. A práve táto porucha máva osudové následky pre motor. Najčastejšie sa stretne piest v hornej úvrati s ventilom a oprava býva veľmi nákladná.
Mnohí si doteraz mysleli, že stačí vymeniť remeň a motor bude opäť spoľahlivý. Nie je to pravda. Pri každej výmene rozvodového remeňa sa musí vymeniť aj kladka a napínací mechanizmus, ktoré sa dodávajú v sade pre konkrétny typ auta. Rozvodový mechanizmus treba pri montáži zafixovať špeciálnymi prípravkami a napnutie rozvodového remeňa sa robí s prístrojom, ktorý indikuje ako veľmi má byť remeň napnutý.
Čo robiť pre spoľahlivú funkciu rozvodového mechanizmu
- dodržiavať predpísané intervaly výmeny kladiek a remeňov
- rozvodový remeň nesmie prísť do styku s olejom
- nikdy auto pri problémoch so štartovaním neroztláčať, nespúšťať z kopca ani nerozťahovať, jediný dovolený spôsob je použiť štartovacie káble.
Poškodenia motora môže nastať napr. v týchto prípadoch:
- roztrhnutím rozvodového ramena,
- podpálením ventilu,
- tečúcim vstrekovacom,
- pokazeným turbodúchadlom,
- prehriatím motora, čo má za následok poškodenie tesnenia pod hlavou valcov, či samotnú hlavu
Ak už náhodou dôjde ku poškodeniu motora, vieme Vám ponúknuť všetky služby súvisiace s jeho opravou a následným uvedením do prevádzky.
Výmena spojky, zotrvačníka
Výmena spojky nie je predpísaná v intervale žiadnym výrobcom a nie je ani časovo obmedzená. Výmena spojky vždy závisí od spôsobu jazdy a používania vozidla.
Mate na vozidle pocit stvrdnutého spojkového pedálu, spojka zaberá príliš vysoko, pri jazde do kopca spojka šmýka, ťažké radenie rýchlostných stupňov, neprirodzený hluk na neutrály, rachot po zošliapnutí spojkového pedálu? Možno nastal čas výmeny spojky, či zotrvačníka. Neváhajte a zastavte sa v našom servise aby sme diagnostikovali Vaše problémy so spojkou. Včasná diagnostika Vám môže ušetriť ďalšie nečakané investície.
Servis a opravy výfukov
Výfukový systém slúži na odvod spalín z motora a znižovanie škodlivých emisií vozidiel. Najčastejším poškodením je prehrdzavenie výfukového potrubia, ktoré je možné identifikovať vizuálne alebo počutím (pri poškodení tlmiča výfuku).
Výfuk sa skladá zo štyroch základných častí – katalyzátor alebo filter pevných častíc, rezonátor (vlnovec), stredný tlmič výfuku a zadný tlmič výfuku, lamda sonda, snímač teploty.
Opravy, ktoré vykonávame:
- VÝFUK – výmena výfuku, oprava výfuku
- VLNOVEC VÝFUKU – výmena vlnovca
- LAMBDA SONDA – výmena lambda sondy, premeranie stavu
- KATALIZÁTORY – výmena katalyzátoru
- FILTRE pevných častíc – výmena filtru, doplnenie aditívna, odblokovanie
V našom servise Vám identifikujeme závadu na výfukovom systéme, dodáme vadný diel a samozrejme, že závadu odstránime.
Kontakt
MAU Trade s.r.o.
Kvačany 514, 03223
Slovensko
E-mail: maucentrum@gmail.com
Mobil: +421 905 171 234